Op deze pagina zal ik je de verschillende stappen laten zien van het tot stand komen van "The Black Pearl"
|
|
Om te beginnen ben ik opzoek gegaan naar blueprints voor het schip. Deze waren niet zo heel makkelijk te vinden. Uiteindelijk heb ik er toch kunnen vinden. Deze wordt gebruikt als basis voor het schip. Nadat de blueprints in 3DS max geladen zijn kan het modelleren beginnen! |
|
Toen de blueprints eenmaal in 3ds max gezet zijn kon er begonnen worden aan het modelleren! Als eerst heb ik de vorm van de romp opgezet. Deze kon in grote lijnen over gehaald worden van de blueprints. De breedte daarentegen was niet zo makkelijk. Dat was grotendeels eigen inzicht en veel referentiemateriaal. Toen de romp eenmaal klaar was heb ik het dek erop gezet. Gevolgd door de reling en masten. De globale vorm was toen gemaakt en kon er verder gewerkt worden aan de objecten als kanonnen, ankers e.d. |
|
Meerdere objecten op het schip zijn uitgewerkt en de zijlen zijn in het schip gehangen. Nu is het tijd om wat met de belichting te spelen. Het belichten is een welkome afwisseling na het vele modelleren.
|
|
nu is het tijd voor de vele touwen die aan het schip zitten. Deze details zijn essentieel voor het geloofwaardig overbrengen van dit model! Hier heeft veel tijd in gezeten om alleen al uit te zoeken waar de touwen moesten komen te hangen. Al het referentiemateriaal kwam uit de film. Dat betekende dus veel beelden terugkijken. |
|
Natuurlijk altijd leuk om een extra renders te maken!
|
|
Na het modelleerwerk werd het tijd voor te gaan texturen. Omdat het schip heel erg veel objecten heeft was dit een flink karwei!
|
|
Na flink wat materiaalwerk is het schip eindelijk compleet getextuurd!
|
|
Als laatste was het taak om er een mooie omgeving bij te maken. Ik heb ervoor gekozen om het schip uit de mist te laten opdoemen. Dit is een makkelijke en snelle oplossing wat in dit geval heel leuk is uitgepakt! Dit is dan ook uit uiteindelijke resultaat:
|
|
Voor de mensen die graag willen weten hoe mijn wireframe in elkaar zit:
|
|